مبتكر الألعاب David Jaffe غير معجب بتصميم Metroid Dread
قام مبتكر الألعاب الشهير David Jaffe بتجربة Metroid Dread في بث مباشر مؤخراً وتوقف عند جزئية من اللعبة تطلبت منه القيام بشيء لم يكن واضح بالنسبة له والذي أثار غضبه ودفعه إلى تسجيل فيديو للحديث أكثر حول الموضوع.
وفي
بالطبع لم يمر المبتكر بتعليقاته هذه مرور الكرام دون تلقي
To emphasize my point, here’s the screenshot.
“Some destructible blocks are hidden. […] try shooting at your surroundings.”
First ten minutes of gameplay (not including the intro), and immediately after the missile block tutorial. It spells it out for you, plain as day. pic.twitter.com/XrlEdlqyFZ
— Lord Dude (@LordDudePlays) October 13, 2021
تنفي ما يتحدث عنه من الصعوبة ولا تتفقه معه، بينما هنالك
the problem is player have to do random things until achieve something, and its fire missile to the wall. its prevents player to use their brain at the first place. this 2021 game.
things like hidden block should be optional thing to get bonus reward, not to proceed the mains
— AT Maja (@vaporizel) October 15, 2021
تتفهم وجهة نظره وتأخذ بيده في انتقاد تصميم اللعبة.
IGN ولا يعبر عن وجهة نظر منقول وانما تم نقله بمحتواه كما هو من IGN